kullanışlı mutfak aletleri için TIKLA
Hijyen kuralları için TIKLA
Tuz ile ilgili pratik bilgiler için TIKLA

2008/10/02

çikolata kıtırları


200 gr margarin
180 gr şeker
3 yemek kaşığı kakao
1 çay kaşığı şekerli vanilin
1 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı su
300 gr un
1 çay kaşığı kabartma tozu
Üzeri için;
çırpılmış yumurta beyazı
süsleme şekeri


Fırını 200° ısıt. Oda sıcaklığındaki margarin ve şekeri pürüzsüz olana kadar karıştır. Kakao, şekerli vanilin, yumurta sarısı ve suyu ekle. Un ve kabartma tozunu karıştır ve kakaolu karışıma kat. Hamuru iyice yoğurduktan sonra, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisi üzerinde 4 adet rulo haline getir. Yumurta beyazını sür ve süsleme şekerini dök. 10-12 dakika pişir. Ruloları halen sıcakken 2 cm kalınlığında kes.

4 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

Yeşiiim bloga döndün ha iyi yaptın doğrusu..
Bak ben bu kıtırları merak ettim nasıl bişey oluyor diye:) denemekte fayda var yani
ellerine sağlık canikom kocaman öpüyorum bay

www.illedeyemek.com dedi ki...

Ellerinize sağlık harika olmuş ,kimbilir tadıda nasılda nefis olmuştur,sizlere afiyet olsun...

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzel olmuş. Ben çikolataya bayılırm. Buda çok harika görünüyor. Ellerinize sağlık. Sevgilerimle.......

Adsız dedi ki...

tarif süper ama sen tut 180 gr şeker diye tuzu dök ve günde kızlara tut ay bi rezil oldum ki sorma şekerim. Şekerle tuzu karıştırmayın diye not düşsenize aşkolsun size valla kırıldım